Het dwarrelt door je hoofd, je verwacht dat het bestaat maar je hebt geen idee hoe het heet en of het klopt. De bevestiging van de spiegels bleek een uitdaging die gisteren opgelost werd.
In de bestuurdersdeur zaten twee, wat grotere gaten. Deze bleken overeen te komen met de bevestigingspunten van de Vitaloni’s die ik in twee smaken in de onderdelenvoorraad aantrof; de “Baby Turbo” en de “Californian”. Helaas weet ik de Italiaanse namen niet, vandaar de Engelse termen. Deze gaten kwamen uit op een holle ruimte in de deur die ik vanaf de achterzijde met geen mogelijkheid kon bereiken. Ik moest iets met de gaten doen. Ik dacht aan een soort popnagel met schroefdraad er in. Met Google op het scherm kwam ik uiteindelijk uit bij blindklinkmoeren. Een soort popnagels 2.0 met daarin schroefdraad, precies wat ik zocht! De zoekopdracht op Marktplaats resulteerde in een nieuw scrabble woord: blindklinkmoertang. Deze kocht ik in luxe verpakking en met een voorraadje bevestigingsmateriaal. PostNL was dit keer op tijd en nadat het pakketje bezorgd was zat de spiegel van de bestuurderszijde in korte tijd op zijn plek. Ik koos voor de “Baby Turbo” spiegels. Omdat de klinken van aluminium zijn heb ik ze goed ingevet voordat ik ze monteerde. Anders treedt er galvanische corrosie op tussen de metalen.
De passagierszijde gaf zich niet zo makkelijk gewonnen. Ook hier zaten de tekeningen van gaten in de deur maar deze waren deels bedekt met een laagje plamuur. Toch best eng om de boormachine op een vers geverfde deur te zetten, de gaten gaven zich echter snel gewonnen en ook daarin zaten snel bevestigingspunten voor de spiegel.
Nadat het boren van deze gaten goed afgelopen was, heb ik ook een ander, wat moeilijker gaatje geboord. Een van de bevestigingsgaatjes van het knipperlicht was ook niet meer zichtbaar. Ik plakte een stuk schilderstape ruim over de beoogde plek van het gaatje en tekende zorgvuldig het gaatje af door het boutje van het lampje tegen de tape aan te drukken. Na een zucht zocht de boor zijn weg. Gelukkig bleek ik precies op de plamuur te zitten, zonder druk op de boor kreeg het gaatje vorm. Precies op de goede plek geboord dus! De montage van het lampje was daarna eenvoudig.
Tenslotte de uitlaat, ik monteerde alvast de einddemper. Deze maakt de achterkant compleet.
Het stroomdraadje van de twee mistlampen bungelt nog. Dat staat nog op het lijstje!