Cockpit

Door alle Corona perikelen ben ik meer geïnteresseerd in nieuwsuitzendingen dan anders. Ik weet nu dat ik volgende week geen congres heb en dat ik voorlopig vanaf maandag thuiswerk. Een rare situatie. Iedereen die ik om me heen hoor kuchen is ineens verdacht. Het is gewoon een wat zwaardere griep, maar als je zoals ik in een risicogroep zit blijft het zorgelijk. Gelukkig was de kans op besmetting vanavond nihil!

De post bezorgde de nieuwe koppelingsgever. Een ritje naar de bouwmarkt bezorgde me een stuk draadeind met een koppelstuk. Dit koppelstuk bleek perfect te passen op het door mij getapte draad. Ik kon de pedalen dus weer in elkaar zetten. Alles weer lekker schoon en fris ingevet en de hydraulische leiding van de koppeling weer aangesloten. Ik moet even een nieuwe slang voor het vloeistof reservoir kopen maar dat is een detail. Ik ga geen 40 jaar oude slang hergebruiken.

Lancia Montecarlo pedalen

Nu dat voor elkaar was heb ik ook de veerpootdelen uit het oxaalzuur bevrijd. Het ziet er best mooi uit! Ik ben alleen wat minder enthousiast over de stalen delen. De coating is ook verdwenen, net als de roest overigens…

Lancia Montecarlo Veerpootdelen

Met de pedalen weer in elkaar had ik toch wel erg veel zin om die te monteren. Eerst maakte ik een klein gaatje in het schutbord waar het draadeind voor de rem doorheen gaat. Nadat ik de rafelrandjes in de primer had gezet monteerde ik eerst het gaspedaal. Dat zit los van de andere pedalen gemonteerd aan de tunnel. Een dun ijzerdraadje loopt naar achteren door een daarvoor geplaatst buisje. Nadat dit erin gepriegeld was heb ik de pedalen gemonteerd en ja, ook het stuur! Het begin van de cockpit is er.

Lancia Montecarlo cockpit

Zoals je ziet staat de pook ook al fier overeind. Na wat speurwerk kon ik nagaan hoe deze in elkaar moest zodat hij ook goed beweegt. Er zit een beveiliging op de achteruit. Je moet de pook induwen. Dat systeem is met een veer en een bol in de stang gemonteerd. Dat maakte het iets ingewikkelder. Tenslotte heb ik vandaag een autospuiter op bezoek gehad. Niet zomaar een, maar van Carrosseriebouw Jansen uit Wesepe. Een fantastisch bedrijf waar echt vakmanschap hoog in het vaandel staat. Stefan gaat me een offerte doen. Hij wil het werk alleen doen als de carrosserie teruggaat naar kaal staal. De plaatdelen die in het zicht zijn dus. Dat is voor mij 3 dagen schuren. Ik ga er eens ernstig over nadenken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!