GB

De grenzen zijn dicht, de leverancier van hoogwaardige remslangen had productieproblemen door de maatregelen rondom het COVID-19 virus, de leverancier maakte excuses en stuurde het pakketje met gepaste spoed op. Gelukkig ging dat wel goed. En tadaa! Wat een mooie remslangen…

Lancia Montecarlo Remslangen Goodridge

Nu kan ik eindelijk de remleidingen tot en met de remslangen plaatsen. Vanavond heb ik vooral gegrasduind in de voorraad. En niet voor niets! Ik vond een remvloesitof reservoir met twee uitgangen aan de zijkant. Ideaal voor de beperkte ruimte die ik nu heb bij de rembekrachtiger. Ik kan het voorraadpotje nu met een steun aan het schutbord gaan bevestigen.

De verwarmingsunit zit ook weer in elkaar. Ik heb hem helemaal schoongemaakt. Hij ligt klaar om gemonteerd te worden, de bijbehorende boutjes en ringen heb ik al klaarliggen. Ook de unit voor de frisse lucht langs de voorruit die tevens de rand van het dashboard wordt heb ik ontdaan van jarenlange stofophoping en deze ligt ook klaar om na de verwarmingsunit gemonteerd te worden. Daarna zou het dashboard al geplaatst kunnen worden. Spannend hoor! Dat ligt immers al een tijdje gepoetst te wachten. Waarom ik het nog niet meteen gemonteerd heb? Wel, dat komt doordat ik eerst nog even gekeken heb op wat interieurfoto’s van een gelijksoortige auto in opbouw. Als de verwarmingsunit gemonteerd zit kun je niet meer bij de twee buizen die aangesloten worden op de verwarmingsradiator. En deze wilde ik nog even goed ontroesten. Ik heb beide leidingen in de motorruimte met elkaar verbonden met een slang en vanaf voorin de auto de beide leidingen volgegoten met een oplossing oxaalzuur. Dan kan ik dat morgen eruit laten lopen en is alles klaar om de verwarming te monteren.

De auto wordt inmiddels te zwaar voor het houten frame met zwenkwielen dat er nu onder zit. Ik ga dus de remleidingen afmaken en dan de auto op zijn wielen zetten. In de loods moet ik dan de achter remmen ophalen, die ik hier heb liggen vertrouw ik niet. Kan ik meteen een grote hoeveelheid onderdelen in de loods parkeren. Als de auto op zijn wielen staat heb ik meer permanente ruimte eromheen nodig. En om nu 20 remschijven op voorraad te houden in Zwolle is wat teveel van het goede.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!