Goed gereedschap is het halve werk

Ik ben vaak een twijfelaar. Wikken en wegen. Het budget is krap. Omdat ik alle veerpoten uit elkaar moet halen wilde ik niet gaan klooien met die gevaarlijke spanners die je op de veren haakt. Ik zocht een betere oplossing die wat sneller werkt. En wat ben ik er blij mee! Vandaag bezorgd en direct de veerpoten gedemonteerd.

Lancia Montecarlo Veerpoot demonteren

Zoals je ziet kun je met één keer aandraaien de veren indrukken en zo de veerpoot uit elkaar halen. Met de luchtsleutel op de borgbout lag deze veerpoot zo uit elkaar. Morgen breng ik namelijk van alles weg voor poedercoating, de veren van de veerpoot laat ik dan mooi rood poedercoaten. Wordt erg fraai vermoed ik…

Lancia Montecarlo Veerpoot demonteren

De tweede veerpoot achter had wat moeite. De bout wilde absoluut niet los. Ik heb het speciale gereedschap niet om de flens te fixeren dus ik moest creatief (met kurk) zijn. Na wat probeersels bleek deze constructie te werken!

Vervolgens heb ik uit de voorraad alle rem beschermplaten gedemonteerd, net als de vulringen voor het monteren van de wielen, een aantal plaatjes en ophangingsbeugels van de motor, beide torsiestangen en de bodemplaat (een soort diffuser). Deze liggen nu klaar om te poedercoaten. De torsiestangen laat ik alleen zandstralen. Die durf ik niet te poedercoaten omdat er twee rubbers op gemonteerd zitten die er niet af kunnen. Het risico is dat deze zacht worden door de hoge temperatuur. Dat zou een tegenvaller zijn, deze rubbers zijn immers niet meer op elke straathoek verkrijgbaar… Daarna had ik nog energie om alvast de leiding van de koppeling door het interieur te leggen, net als de dikke pluskabel van de accu.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!