Omdat ik geen uren klustijd achter elkaar heb besteed, liepen er een paar projectjes door elkaar heen. Overdag was ik met de boot bezig, ’s avonds, als ik nog puf had, deed ik wat kleine dingetjes die moeten gebeuren maar op zichzelf nauwelijks het vermelden waard zijn. Het is even niet anders. Daarom nu een soort wrap-up van deze kleinere klusjes.
Er was nog 1 giga grote doos met daarin allerlei sierlijsten. Allerlei, want het was me totaal onduidelijk waar welke sierlijst zijn oorsprong vond. Na het bestuderen van de detail tekeningen van de deuren, de carrosserie en het targa dak kon ik een beetje plaatsen welke sierlijst voor welk gedeelte van de auto bestemd was. Natuurlijk trof ik alles in veelvoud aan, ik kon de inhoud van de doos uiteindelijk in drie hoopjes verdelen; dak, deuren en carrosserie. De grote doos was uiteindelijk leeg en dat scheelt heel veel ruimte. In de doos trof ik ook een bijeengebonden set sierlijsten en rubbers aan. Dit bleek bij de bestuurdersdeur te horen. Vol goede moed begon ik deze deur aan te kleden. Tot het moment dat ik het mechanisme van het raam in de deur wilde stoppen ging dit eigenlijk vrij goed. Wel langzaam, ik wil de lak niet beschadigen, en ik moest vooral goed over de volgorde nadenken. er zitten erg veel onderdelen aan alleen al de omlijsting van de ramen. De buitenzijde van de deurstijlen is bovendien ingepakt in kunststof wat het geheel wat onoverzichtelijk maakt. Uiteindelijk kon ik het raam plaatsen en het mechanisme in de deur wurmen. Met een tijdelijk geplaatst hengsel kon ik het raam open en dicht draaien. Het is net echt.
Ik heb ook al het afdekframe van het B-stijl ruitje gepast en de ruit er even ingezet. Deze moet geplakt worden en door het even te passen kan ik een strijdplan bedenken. Het driehoekige raampje in de deur moet ik ook nog plaatsen. Op de foto ligt het op het dashboard. Er moet een stalen strip onder die ik nog niet in de voorraad heb aangetroffen. Dat wordt nog spannend dus. De deur heb ik overigens nog niet definitief afgehangen, ik wil eerst al het gewicht erin hebben zodat ik hem exact kan afhangen.
Ook heb ik de grille schoongemaakt, gedemonteerd, gepoetst en weer in elkaar gezet. Hij zit nu tijdelijk gemonteerd in afwachting van de montage van de kunststof afdekplaat. Ik heb nog geen idee hoe die vast gemaakt moet worden, hij past wel, maar het is niet echt duidelijk hoe ik hem moet monteren.
Het laatste klusje betrof het monteren van een nieuwe distributieriem en het afmonteren van de voorzijde van de motor. Het pakketje met daarin onder meer de nieuwe distributieriem was eindelijk aangekomen. Autodoc is een leuke site met heel veel prijsbewuste onderdelen, ze maakten er nu een potje van. Het duurde ruim 3 weken voordat ik de onderdelen in huis had. Geen aanrader dus in Corona-tijd. De riem was zo gemonteerd en ik heb meteen de vers gelakte poelies gemonteerd. Helaas bleek de kenmerkende gele afdekplaat van de distributie, die ik met veel moeite had schoongemaakt, niet te passen! Die zal van een 1800 blok zijn, het paste voor geen meter. Daarom toch de oude klep weer tevoorschijn gehaald. Deze was flink gebarsten, dat was de reden dat ik hem opzij gelegd had, maar moet nu dienst gaan doen. Hij ligt te drogen van een behandeling met secondenlijm.
Ik duik maar gauw het werkplaatshandboek in om te ontdekken hoe ik de rest van de auto moet afbouwen. Het mysterie van het targa dak bijvoorbeeld; hoe moet ik dat nou monteren?