Het is de voorkant!

Toen mijn dochter vanochtend eindelijk haar puber uitslaaptijd erop had zitten kon ik met haar de auto weer op de kar zetten. Ondanks wat communicatieproblemen; hoe leg je uit waar het blokje exact moet liggen om op de goede plek de carrosserie te ondersteunen, ging het voorspoedig. De auto staat nu weer lekker op de kar.

Ik besloot te beginnen met de voorwielophanging. In de motorruimte moet ik nog wat verf spuiten en dan is het handiger als het subframe daar nog niet gemonteerd is. Het is een enorme klus, want ik moet elk boutje, moertje en ringetje opzoeken in de voorraad. Ondanks dat ik die gisteren min of meer gesorteerd heb, is dat niet makkelijk. Ik heb nu alle kleine, middelgrote en grote bouten in aparte bakjes. Net als de moeren, ringetjes, parkers, rubbers en bijzondere gevallen. Het gevonden bevestigingsmateriaal maak ik dan eerst grondig schoon en ik haal de oorspronkelijke glans terug met een staalborstel. Die is inmiddels totaal versleten, ik moet een nieuwe kopen. Als alles er weer picobello uitziet monteer ik het met de nodige kopervet.

Lancia Montecarlo Voorzijde

En ja, het is de voorkant, niet de achterkant. Het lijken net uitlaten, het zijn de koelwaterbuizen. Deftig hè! De voorwielophanging kan ik nog niet afmaken. De veerpoten moeten nog uit elkaar omdat ik ze deels laat stralen en poedercoaten, net als de achterplaten van de remmen.

Lancia Montecarlo voorwielophanging

Het stuurhuis volgt. Ik zag dat dit in een holle ruimte gemonteerd zit die nog fabrieksaf in de lak staat. Ze waren erg zuinig met lak… ik ga hem vol spuiten met ML, dan krijgt roest geen kans.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!