Er stonden al wat langer allerlei kleine klusjes op de lijst. Ik heb geen Excel overzicht met daarin een planning en een lijst van klussen, nee, ik heb alles in mijn hoofd. Er is een soort hoofdstuk indeling in mijn hoofd en die volg ik. Dat is het masterplan. Er zijn in die hoofdstukken allerlei paragrafen die ik vrij invul maar die vaak ook weer een logisch verband hebben. Ik hoef niet chronologisch te werken. Zo liggen de laatste stukjes remleiding te wachten op het laatste moment voordat de auto weer op zijn wielen terechtkomt. Vanavond moest ik een paar alinea’s herschrijven.
Ik begon met de toevoerslang van het voorraadpotje naar de koppelingsgever. Met verse slang heb ik deze aangesloten. Daarna wat interieurwerk opgepakt. Het tweede deel van de verwarmingsunit geplaatst. Dat is ook de bovenkant van het dashboard.
Vervolgens een ijzeren schotje voor een speaker gemonteerd en de dikke pluskabel die door het interieur loopt netjes neergelegd en alle doorvoeren voorzien van een rubberen ring tegen het schavielen. Ook de kabel van de snelheidsmeter heb ik gelegd. Die hoort officieel onder de auto door te lopen, tussen de beide koelwaterbuizen in. Ik vroeg me al af waarom er in de rubberen houders nog plek was voor een derde dunnere doorvoer. Dat kan ik nu niet meer doen, het zit allemaal al gemonteerd. Daarom loopt hij nu door de tunnel onder de armsteun. Technisch geen verschil. Hij komt ook gewoon in de motorruimte uit. Omdat alles nu op zijn plek zit wilde ik graag zien hoe het dashboard staat. Ik moet nog wel een paar aansluitingen van de verwarmingsunit doen, vooral de vervelende kabels waarmee alle kleppen en kranen bediend worden, maar dat hield me niet tegen.
Het begint al aardig vorm te krijgen zo! De tellerunit ligt nu klaar om grondig schoongemaakt te kunnen worden, die wil ik er ook wel eens in zien zitten.
In de tijd die vanavond resteerde heb ik nog de benzinetank ontvet en schoongemaakt en de passende moeren, ringen en een boutje schoongemaakt. Je snapt het al, de tank zit er inmiddels ook in.
Net als de bediening van de achterklep. Kleine klusjes die toch allemaal gedaan moeten worden. Tenslotte heb ik een achterruit uit de voorraad gezocht. Deze moet nu met voorrang gemonteerd worden, dan kan ik de gordels en de bekleding achter de stoelen monteren. De start voor het afmonteren van het interieur!
Wat een mooi woord ‘schavielen’ – hier een prachtige vermenging van een term uit de watersport met een verschijnsel in de autotechniek.
Wat een genoegen om deze wordingsgeschiedenis te lezen!
Hi, volg met veel plezier je restauratie. Ben zelf ook met een bezig. Mis twee bumpersteunen. Wellicht heb jij er nog over? Artikel 82326472 (bumper steun voor + achter, 4 gelijke steunen). Zouden exclusief zijn voor een series 2, maar daar kan ik de logica niet echt van inzien…
leuk dat je de blog volgt! Mooi als ik je ergens mee kan helpen. Ik weet niet precies welke steun je bedoelt, als ik hem zoek op Google zie ik geen foto. Zou je me anders een foto willen mailen? Groeten, Maarten-Jan
Hi, heb ik inmiddels al gevonden. Mis nog wel wat andere onderdelen. Kan ik je direct emailen of gewoon maar via deze blog?
Groeten, pascal
Dag Maarten-Jan,
Wat een project zeg! Je gaat nog veel plezier beleven aan je Montecarlo.
Zelf ben ik de trotse eigenaar van een Montecarlo Serie 2. Daarvoor zoek ik momenteel een deurgreep+behuizing (buitenzijde rechts). Volgens mij zijn deze voor de S2 gelijk aan de S1. Heb jij wellicht nog iets ter overname?
Groet en alvast dank, Bart