De klusavond begon met het goede nieuws dat mijn dagelijkse Volvo weer door de APK heen is. Altijd weer een spannend moment. Sinds de vorige keuring toch 62 duizend kilometer gereden met slechts één ANWB hulp; een kapotte dynamo. Voor de rest geheel zonder problemen en zonder kosten van 496dkm naar nu bijna 560dkm gereden. Ik denk dat ik dat de Montecarlo nooit aan zal doen! Afijn, terug naar mooiere auto’s…
Eerst monteerde ik de radiator en sloot ik de elektra hiervan aan op de kabelboom. Een van de stekkertjes, ik heb er twee want er zijn twee ventilatoren, mist een massa kabeltje, dat moet ik nog herstellen. Ook de temperatuursensor is aangesloten. Daarna de koelwaterslangen met vers bevestigingsmateriaal gemonteerd. Het ziet er puik uit.
Vervolgens mijn aandacht naar de wielophanging rechtsachter verplaatst. Deze moest ik nog monteren. Met de ervaringen van de linker achterkant was dat niet heel erg lastig meer. Het zit netjes op zijn plek. Daarna kon ik dus ook het subframe definitief vastzetten. De achterkant begint op een auto te lijken.
Hopelijk krijg ik deze week de gepoedercoate delen terug. Deze monteer ik voornamelijk op het subframe en in de veerpoten. Deze veerpoten moest ik nog schoonmaken. Via het web kocht ik 2 kilo oxaalzuur. Daarmee kun je ontroesten en schoonmaken. Alle delen van de veerposten die niet naar de poedercoating gingen staan nu te weken in een emmertje:
Ik ben heel benieuwd hoe het er morgen uitziet. Je kunt dit oxaalzuur oplossen in warm water. De verhouding is 100 gram op 1 liter. Meer kan er niet in water opgelost worden. Het is geen fijn goedje natuurlijk, ik heb het voornamelijk gekocht voor de schoonmaak van de koelwater kanalen in de motor. Daarvoor moet dit uitermate geschikt zijn. Dit is een test. Morgen de uitslag!
Een korte zoektocht in de voorraaddozen leverde nog geen bevestigingsmateriaal voor de uitlaat einddemper op, maar wel wat andere dingetjes die ik kon monteren. Ten eerste de afwateringsslangen van de paravan, ten tweede de schotjes die in de hoeken van het interieur gemonteerd zitten en ten derde de compressor van de luchthoorns. De slangetjes heb ik al gemonteerd; de holle ruimte van het stuurhuis is daarmee echt af.
Wat een verslavend blog! Heerlijk om te volgen en wat ga je snel, fijn zo’n werkplek aan huis. En het ziet er allemaal zo makkelijk uit. Dit gaat net als de 8.32 SW een succes worden. Go MJ!
Dank Erwin! Het wordt nog spannend… Het spuiten van de auto is wat lastig te organiseren.