Pitch black

Er zijn momenten dat alles op zijn plek valt. Vanavond maakte ik zo’n moment mee. Al enige tijd ben ik in mijn netwerk op zoek naar een rembekrachtiger uit een Fiat 132. Juist deze heeft mijn aandacht omdat er een achterplaat met hevel constructie aan vast zit. Die heb ik nodig voor de upgrade van de remmen van de Montecarlo. Vanavond appte een oude bekende uit het Fiat wereldje me de foto’s van een rembekrachtiger die hij in zijn voorraad heeft liggen en, belangrijker nog, aan me wil verkopen! Binnenkort een mooi ritje naar de rand van Drenthe om deze unit op te halen. Samen met de online bestelde CuNiFer remleidingen, felsset en buigtang kan ik dan de remleidingen gaan leggen. Die moeten als eerste namelijk, ze lopen langs de tunnel door het interieur en moeten dus als eerste gelegd worden. Dit was een belangrijk punt in de planning…

Ook heb ik nog een paar spuitbussen bodyschutz tegen de bodem aan gespoten en heb ik de rafelrandjes van het laswerk afgewerkt. Nu is de bodem weer lekker zwart en ben ik bijna klaar om de auto weer op de kar te zetten.

Zwarte bodem Lancia Montecarlo

De koelwater buizen hebben 24 uur in de Cola gestaan en heb ik nu weer leeggegoten. Ik moet nog even verzinnen hoe ik de loszittende aanslag makkelijk verwijder, eigenlijk zoek ik een soort mini schoorsteenveger; bestaan er bolvormige staalborstels? In ieder geval heb ik de spullen gekocht om de buizen even fris te verven. Ze zien er dan weer mooi uit en dat geeft voldoening. Daarna kan ik ze monteren onder de auto zodat ik dat niet van onderaf hoef te doen. Dat probeer ik morgen voor te bereiden, dan kan ik vrijdag de auto weer horizontaal zetten en beginnen met de wielophanging. Die ligt grotendeels al klaar om gemonteerd te worden. Het lijkt me wel vet om hem op zijn wielen te zien staan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!