Remmerij

Nadat ik de steun netjes afgelakt had kon ik hem monteren op zijn plek. Het was nog wel wat gedoe om de hevel borgpin erin te krijgen, deze zit vrij strak en was daardoor lastig te monteren. Uiteindelijk paste alles en kon ik voor het eerst het rempedaal induwen. Het moet natuurlijk zonder moeite en gekraak en gepiep gaan. Gelukkig was dat zo! De rem laat zich moeiteloos bedienen. Missie geslaagd dus.

Lancia Montecarlo Rembekrachtiger gemonteerd

Het is wel een heel apparaat zo in de bagageruimte, maar het gaat om het uiteindelijke rij- en remgenot! Ik moet nog een oplossing verzinnen voor de voorraadpotjes remvloeistof. Die moeten ook nog een plekje krijgen en dat wordt nog lastig. Daarom eerst maar doorgegaan met de remleiding die naar achteren loopt. Via de fotoserie van een andere liefhebber zag ik dat er een plekje is om een verdeelblokje vast te maken. Dat verdeelblokje heb ik uit de voorraad gehaald, schoongemaakt en gemonteerd. Daarna ben ik gaan oefenen met het maken van remleidingen. Dat is nog best lastig! Na drie proefstukken heb ik een goed gelukte aansluiting gemaakt. Hiermee kon ik de remleiding gaan maken. Ik legde hem langs een gedemonteerde remleiding zodat ik de bochten hiervan kon volgen en in mijn nieuwe leiding kon buigen. Het CuNiFer is goed met de hand te buigen. Tip is om het begin van de remleiding vast te tapen aan de bestaande remleiding zodat ze vanzelf bij elkaar blijven. Je kunt dan eenvoudig de benodigde bochten maken. Hij sloot netjes aan op het verdeelblokje:

Lancia Montecarlo Remleiding verdeelblokje achter

Met het gemonteerde rubbertje ziet het er netjes uit. Van het verdeelblokje zal de remleiding naar beide achterwielen aftakken en onderweg nog door de remkrachtverdelers gaan. Nu de leiding door het interieur ligt, is de laatste handeling gedaan om het interieur af te maken. Een ware mijlpaal dus.

Lancia Montecarlo Rem- en koppelingsleiding door het interieur

In de bagageruimte steekt de remleiding nog nutteloos de lucht in. Dat gaat snel veranderen als hij aangesloten wordt op de hoofdremcylinder.

2 thoughts on “Remmerij

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!