Roadtrip UK

Ter voorbereiding op de aanstaande IHWC trip plande ik een vierdaags bezoek aan Groot-Brittannië met mijn vriendin in met de Montecarlo als vervoer. Best wel een leuk vooruitzicht om het kenteken aan te melden voor de boottochten die we bij voorkeur naar Engeland maken. Heen met Stena Line naar Harwich en terug met P&O vanuit Hull. Dit leverde een mooie trip op met veel lokale wegen in plaats van doorgaande snelwegen. De Montecralo rijdt prima op de snelweg maar komt beter tot zijn recht op de kleine binnenwegen. Ondanks dat de kwaliteit van het wegdek vaak te wensen overlaat hebben we erg veel leuke wegen gereden!

Mijn twee liefdes in een shot!

Natuurlijk moest ik nog het een en ander voorbereiden voor deze onderneming. Voorwaarde was bijvoorbeeld dat de bagageruimte geheel ter beschikking was voor kleren en de eventueel aangeschafte zaken. Dit bracht mij op het idee om achterin de Montecarlo een kratje te plaatsen op de plek waar normaal gesproken het reservewiel zit. Ik had een kratje dat eigenlijk precies paste en dat ik met wat aanpassingen plaatste in de motorruimte. Ik kon het zelfs zo maken dat het erg stevig staat en ook nog verwijderbaar is! Ik stopte hier mijn gereedschap en allerhande vloeistoffen zodat de bagageruimte hiervan verschoond bleef. Volgende klusje was het opnieuw plaatsen van het glaasje van het knipperlicht in de bumper. Beide plastc schroeven waren afgebroken en het uiteinde ervan zat nog in het schroefgat en was onmogelijk te verwijderen. Tijdens het plaatsen van het kratje had ik echter een aanvalsplan gemaakt. Ik pakte een kleine schroevendraaier die ik met een gasvlam flink heet maakte. Deze duwde ik in de plastic schroefdraad en daarna liet ik het afkoelen terwijl ik de schroevendraaier op zijn plek hield. Nadat het plastic weer uitgehard was kon ik zonder problemen het resterende draadeindeje eruit draaien. Een beter resultaat had ik niet gewenst. Moeiteloos kon ik vervolgens de nieuwe plastic schroeven monteren en was het glaasje weer terug.

Het laatste was het afmonteren van de bumper. Ik was vergeten om de voorbumper in de wielkasten vast te maken. Een eenvoudige klus toen ik eenmaal passende boutjes en ringen had gevonden. De bumper is nog steeds niet mooi uitgelijnd maar dta doe ik voor de Italië trip zeker!

De auto gaf overigens geen krimp. Het was wel wat opletten bij het tanken, ze hebben niet overal benzine met een acceptabel octaan gehalte. De auto reed heerlijk en de wielophanging heeft zich volop bewezen op de soms uitdagende wegen. Het beloofd wat straks in zijn geboorteland. Het enige dat de trip niet overleefde was de elektrische bediening van het passagiersraam. Deze wilde niet meer in beweging komen. Iets dat ik natuurlijk moet repareren om te voorkomen dat mijn passagier een witte rechterarm houdt…

Inmiddels heeft mijn dochter van 17 haar rijbewijs bemachtigd. Iets waar ik erg trots op ben. Nog trotser ben ik op haar geworden toen ze stellig verkondigde dat haar eerste rit na het behalen van haar rijbewijs in de Montecralo moest gebeuren. Ze heeft af en toe meegeholpen en ze vindt het een erg leuke auto. Ik waarschuwde haar dat een oude auto echt heel anders rijdt dan een moderne lesauto maar ik garandeerde haar ook dat het wel goed zou komen. Trots als twee pauwen reden we de binnenwegen van Hattem. Haar vuurdoop in de MC was uitermate geslaagd te noemen!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!