De tijd die ik aan de auto kan besteden is nog steeds beperkt. Op zich geen probleem aangezien ik geen deadline heb. Ik wil wel heel graag weer zeilen, dus gaat dat project nog even door. Toch is er wel weer wat voortgang. Terwijl ik op zoek was, en nog steeds ben, naar bevestigingsmateriaal voor de sierstrip waarmee ik de linkerzijde van de auto af kan maken, vond ik allerlei andere dingen die ik ook kon monteren.
Zo had ik al een tijdje de binnenbekleding klaarliggen die boven de voorruit gemonteerd moet zitten. Aan de hand van foto’s kwam ik er achter dat er eerst een stalen balk gemonteerd dient te worden die later dienst gaat doen als richel waar achter het spider dak vastklemt. Deze balk maakte ik eerst goed schoon waarna ik de bijpassende boutjes en ringen zocht. Hiermee kon ik de balk eenvoudig plaatsen. Met de centrale bevestiging van de zonnekleppen in het midden van de bekleding kon ik de binnenbekleding boven de ruit fixeren. Vervolgens zag ik aan de randjes aan deze bekleding dat die om die balk gelegd moest worden waarna ik in de voorraad op een rubberen strip stuitte die dat weer afwerkt. Klinkt ingewikkeld en zo zijn de denk en zoekprocessen ook wel een beetje, maar als je eenmaal de goede onderdelen op de goede plek monteert, klopt het ineens. Samen met de rubberen afwerklijst die rondom de opening van het spider dak geplaatst moest worden monteerde ik alles dus tot een logisch geheel.
Nu kon ik ook de bekleding van de A-stijl, die doorloopt tot aan de B-stijl, even proberen, die past ook! De auto zit zo in elkaar dat de binnenbekleding eerst gemonteerd moet worden met ijzeren klemmetjes waarna hier overheen de rubberen afdichtingen geplaatst worden zodat deze aansluitingen onzichtbaar verdwijnen. Ik moet dit dus eerst afmaken voordat ik het deurrubber kan monteren en de deur af kan hangen.
Vaag op de achtergrond van de foto zie je ook dat ik de rubberen omlijsting van de kofferklep heb gevonden en geplaatst. Nog niet definitief want hier moet deels de bekleding onder gefixeerd worden. Daar had ik nu even geen zin in. Ik verlegde mijn aandacht naar de ophouder van de motorklep. Deze was erg roestig en slecht in de verf. Eigenlijk wilde ik het zo laten, maar dat oogde niet fijn. Hij hangt inmiddels te drogen van een verse hoogglanslak.
Terwijl ik de achterkant van de auto bekeek, realiseerde ik me dat de nummerplaat die er straks op komt zitten, vanwege het bouwjaar van de auto zal dit helaas een gele plaat worden, niet verlicht is. Raar, want dat is toch echt een vereiste. Ik herinnerde me opeens dat ik een lampglas aangetroffen had dat erop leek dat het bevestigd kon worden onder een klep. Ik keek onder de motorklep en zag daar 3 schroefgaten zitten, recht boven de nummerplaat. De bijbehorende lamp paste ook precies op die plek en zal dus straks de nummerplaat verlichten. Door de ruimte tussen de klep en het achterscherm kan dit prima! De lamp was erg vies en die ligt nu te drogen van een flinke schoonmaakbeurt.
En, alsof er al niet genoeg gedaan was heb ik ook nog zitten sorteren en opruimen. Deze week moet ik motor en bak samenvoegen en klaarleggen voor montage. Ik had dus wat ruimte nodig. Ik kon twee dozen opruimen en kreeg zo ook weer wat kleine dingetjes in handen zoals de sluitmechanismen van het dak. Die liggen nu op hun plek te wachten op boutjes en moertjes.