Schuren

De foto’s van de tussenstand kwamen vandaag binnen. De body wordt flink geschuurd en de lijnen strakgetrokken. Leuk dat ik op deze manier op de hoogte word gehouden.

Lancia Montecarlo schuren

Ik ben ook druk met schuren, mijn werk wordt echter minder zichtbaar. Ik heb wat kleinere onderdelen van de motor geschuurd en matzwart gespoten. Eén van de versnellingsbaksteunen krijgt zo een levensduur verlenging. Ook de koelwater opbouwen op de cylinderkop zijn weer vers gemaakt. Het is allemaal geen spannend werk, ik laat over een tijdje het eindresultaat van de opgefriste motor wel zien. Een intrigerende constructie is die van het schakelmechanisme. Ik heb nog geen duidelijk beeld hoe dat in elkaar gezet moet worden. In het werkplaatshandboek staat een tekening van het mechaniek en daaruit kan ik afleiden dat ik nog niet alle onderdelen in beeld heb. Wat ik wel lees op internet is dat een goede werking van het systeem erg afhangt van de bussen die om de kogels heen gemonteerd zitten. Deze worden, als ze verkrijgbaar zijn, erg duur aangeboden. Het blijken dezelfde bussen, of ik zeg liever busjes want ze zijn maar één cm groot, als die van een Fiat Panda te zijn. Het maakt nogal verschil in prijs of je zoekt naar busjes voor een Panda of voor een Montecarlo… ongeveer vijf euro per busje. De Montecarlo heeft er zes in totaal. Als ze passen heb ik een afhaal maandmenu van Baiyok verdiend! Ik bestelde dus busjes van de Panda. Maar eens zien of die passen! De bak heb ik ook afgemonteerd; de koppelingsgever zit erop en de bedieningshevel ook. Samen met de opgefriste steun is de bak nu wel klaar. Ik spuit nog dagelijks WD40 op de hevel die de drukgroep bedient en het lijkt te helpen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!