Springs

Ondanks alle ervaringen die ik tot nu toe had met zendingen vanuit de UK, kan het ook gewoon goed en snel gaan. UPS overlaadde me met berichten om me op de hoogte te houden van de status van de zending en zorgde ervoor dat de douane snel het pakket inklaarde. Ik betaalde de BTW en inklaringskosten via hun website en binnen drie dagen lagen de veren te glimmen op mijn werkbank! Een ideaal scenario.

Eigenlijk wilde ik de veerpoten meteen gaan monteren, dat is natuurlijk het mooiste. Ik wil echter wat tijd besteden aan de veerpootlagers aan de bovenzijde. Wellicht een nieuwe set? Een upgrade van de bestaande rubbers? Ik zie op internet nog van alles te koop staan, ik heb de vraag uitstaan op Facebook, en ga me eens beraden. In ieder geval ben ik zaterdag in de loods om een setje veerpootlagers te zoeken zodat ik de gemonteerde veerpoten in een stuk opzij kan leggen straks. Ik ben benieuwd wat ik ga vinden. De rubber gegalvaniseerde lagers die origineel in de auto zitten zijn volgende de man van Leda het fijnst; deze kon je wat hem betreft het beste niet vervangen voor after marktet exemplaren met een mogelijkheid het camber te verstellen. Deze zijn zonder verend rubber en dat rijdt op de weg niet zo heel erg prettig.

Lancia Beta Montecarlo Leda met veren

De veren hebben een Engelse maat. Voor referentiedoeleinden geef ik hier de specificaties zodat je zelf je eigen keuze kan maken. Als je sportief wilt rijden op de weg gelden de volgende instellingen:

  • Voorzijde: 9″ x 2.5″ x 225lbs/inch met 6″ slag
  • Achterzijde: 9″ x 2.5″ x 350lbs/inch met 6,5″ tot 6,75″ slag

Als je normaal wilt rijden op de openbare weg dan is het advies de volgende veren en instellingen aan te houden:

  • Voorzijde: 9″ x 2.5″ x 200lbs/inch met 6″ slag
  • Achterzijde: 9″ x 2.5″ x 275lbs/inch met 6,75″ slag

De veren bestelde ik bij DFaulknerSprings rechtstreeks op de website. De 2.5″ maat van de veren liet me geen andere mogelijkheid. De veren kon ik na laten maken in Nederland, maar dat betekende een verdubbeling van de prijs. Resteert het compleet maken van de veerpoten en het op spanning zetten van de veerpoten en dan kan ik mijn eerste rijervaring opdoen met een premium onderstel.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!