Stabiel

In plaats van een rondje lopen met collega’s tijdens de middagpauze, maakte ik dankbaar gebruik van de ongehinderde zonneschijn op mijn dakterras. Het was daar buiten net zo warm als binnen, maar het zonnetje leverde me een extraatje. Alles droogt in een mum van tijd. Gisteren had ik de twee stoelen tevoorschijn gehaald. Deze waren vies, heel erg vies. Onder het genot van gratis vitamine D haalde ik de stoelen uit elkaar, dat gaat erg eenvoudig, slechts 4 parkers en twee rubberen klemmen, en maakte ik het leer met een sopje schoon. Halverwege zagen Jut en Jul er zo uit:

Lancia Montecarlo stoelen reinigen

Vanavond heb ik het afgemaakt. Bij een paardenspeciaalzaak kocht ik ooit een wonder potje met leer behandel vloeistof. Ook nu toverde dit goedje de originele glans terug op de stoelen. Het ziet er prachtig uit! Op de voorgrond de onbehandelde stoel, op de achtergrond het resultaat na behandeling.

Lancia Montecarlo leer gepoetst

Ik had ook nog tijd over om de vers geverfde stabilisatorstangen te monteren. Dat elke klus langer duurt dan je hoopt werd nu ook weer bewezen. Het zijn maar 8 boutjes per stang en je zou zeggen dat hij dan zo gemonteerd zit. Helaas. De stabi aan de voorkant wilde niet op zijn plek. Ik bleek een deel van de wielophanging verkeerd gemonteerd te hebben. Die moest ik eerst demonteren en weer opnieuw opbouwen. Ik realiseerde het me toen de beugel van de stang niet paste op de gewenste plek. Ik moest de tekeningen bestuderen om te zien dat ik dat eerder had moeten doen. Gelukkig ging het monteren daarna soepel.

Lancia Montecarlo voorwielophanging gereed

Hiermee is de voorwielophanging klaar! De stabilisatorstang achter leek eenvoudiger gemonteerd te kunnen worden. Helaas bleek deze nog lastiger te zijn. De bouten van de wielophanging had ik verkeerd om gemonteerd waardoor deze nu in de weg zaten van de stang. Deze moest ik dus omdraaien. En door de precieze passing en de kracht die erop staat is het monteren van deze bout (dop 22) geen sinecure. Het lukte uiteindelijk en de stang zit gemonteerd. Helaas draaide 1 boutje dol in het subframe. Ik kan niet anders dan deze door het subframe heen boren, maar daar had ik nu geen zin meer in.

Wel heb ik nog even de afwas gedaan… alle plastic delen van de luchttoevoer in het dashboard heb ik schoongemaakt. Deze liggen klaar om gemonteerd te worden. Het goede nieuws is namelijk dat ik gisteravond na het tikken van het blog toch nog in de auto gekropen ben om de verwarmingsunit te monteren. Die zit er dus al in. Het interieur begint vorm te krijgen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!