Stuurhuis

Op het programma stond het spuiten van de plek in de bestuurdersvloer, het spuiten van de plek in de motorruimte en het spuiten van de ML in de holle ruimte van het stuurhuis. Ik kon nog meer doen! De holle ruimte is weer gevuld:

Lancia Montecarlo gemonteerd stuurhuis

Ik wilde eigenlijk meteen het stuur monteren, maar dat laat ik nog even. Ik heb eerst de pedalen unit uit elkaar gehaald. Ik monteer een nieuwe koppelingsgever, ik heb de ervaring dat die vaak stuk gaan als je ze weer opnieuw in gebruik neemt. Dat gebeurde ook met de 8.32 SW. De avond voordat we naar Italiƫ gingen begaf deze gever het en moesten we allerijl deze vervangen. Bij een Thema is dat geen gemakkelijke klus. Bij de Montecarlo ook eigenlijk niet. Er staat veel spanning op de bouten doordat er een zware veer aan het pedaal zit. Nu kon ik het in alle rust op de werkbank doen. Ook demonteerde ik de hoofdremcylinder. Die komt niet meer terug. De unit wordt deels aangepast. Er komt een stang aan het rempedaal die door het schutbord naar buiten gaat om daar de rembekrachtiger te bedienen. Van binnen ziet het gemonteerde stuurhuis, inclusief stofkapje voor de doorvoer, er zo uit:

Lancia Montecarlo gemonteerd stuurhuis

De leiding die je ziet loopt naar achteren voor de koppelingsneem cylinder.

De spuitbus op kleur heeft toch niet dezelfde kleur als de Montecarlo. Toch ziet het er nu weer netjes uit in de motorruimte. De foto is alleen met primer erop. De aflak heb ik nog niet gefotografeerd.

Lancia Montecarlo spuitwerk motorruimte

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!