Subframe

Teveel plannen voor één avond. Toch is ambitie goed voor je moraal. Dat subframe staarde me al een tijdje aan. Nu ik in de motorruimte de verf erop heb zitten kon ik daar verder gaan. Eerst legde ik de tweede helft van de leiding van de koppeling in de aanwezige klemmen. Leuk dat zo’n bochtig stukje buis dan ineens op zijn plek valt! Het subframe kon nog wel wat TLC gebruiken. Die heb ik ontroest en een wat slecht afgewerkte reparatie heb ik netjes gemaakt. Daarna in de sneldrogende zwarte lak en dan ziet het er al snel indrukwekkend uit.

Lancia Montecarlo subframe

Het is een slecht bedachte constructie, het is een holle ruimte die aan de binnenkant niet goed beschermd is tegen roest. Hierdoor ziet de buitenkant er wel mooi uit, binnenin is het een feest voor het roest spook. Ik spoot de binnenkant vol met ML. Nu kon dit drogen en richtte ik mijn pijlen op het rempedaal. Ik moest nog een gat in de beugel maken zodat de rem door het schutbord naar buiten kan trekken. Dat is goed gelukt. Niet moeders mooiste, maar het zit absoluut niet in het zicht. Er zat al een klein stangetje aan het pedaal dat de remcylinder induwde. Ik kon eindelijk eens mijn tapset gebruiken. Die sleep ik al jaren mee, en buiten een paar boutgaten ruimen heb ik het nog nooit gebruikt. Nu kon ik dat stangetje mooi voorzien van een draadeind zodat ik er straks een stuk draadeind aan vast kan draaien.

Lancia Montecarlo draadeind

Vervolgens kon ik het subframe monteren en ook alvast 1 van de achterwielophangingen. De bouten waarmee deze vastzit passen echt maar net door de beoogde gaten. Ook was het erg lastig de draagarm zo uit te lijnen dat beide gaten pasten. Een heel gedoe dus maar het zit. Het subframe heb ik nog niet strak aangetrokken, dat doe ik pas als de beide draagarmen gemonteerd zitten.

Lancia Montecarlo wielophanging achter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!