The heat is on

Eén van de eerste VHS videofilms die ik keek was “Beverly Hills Cop”. We huurden de videoband voor een heel weekend en volgens mij keken we hem wel drie keer. Als ik de hit “The heat is on” hoor denk ik daar direct aan terug. Een verrassing is dat het gezongen wordt door een totaal onbekende artiest, althans voor mij, wellicht is het een miskende eendagsvlieg, Glenn Frey. Voor mij was het nog steeds totaal onbekend hoe ik de verwarming in de Montecarlo moest aansluiten op de bediening, maar het lukte! Ik kan met gerust hart zeggen dat the heat on is als er straks koelwater door de buizen stroomt.

Ik vertrouwde beide slangen van de verwarmingspijpen naar de verwarmingsradiator niet. Dat bleek terecht. De ene is voorgevormd want die loopt in allerlei krappe bochten. Ik had er nog eentje op voorraad. De gemonteerde slang vertoonde diverse droogtescheurtjes. Niet iets om risico mee te nemen. Ik verving hem. De andere slang was naar mijn mening veel te slap; aangetast, niet meer in model. Daarom kocht ik een stuk nieuwe slang, nieuwe klemmen en een 90 graden bocht om alles te monteren. Het is wat priegelen maar het zit. Veel beter dan eerst.

Nu het stangetje van de kachelkraan. Ik had uitgedokterd dat deze op een hevel gemonteerd moest worden. In het onderdelenboek werd dat bevestigd. Ik zocht een boutje met daarin een gaatje geboord waar dit stangetje doorheen zou kunnen. Ik heb een aantal doosjes met boutjes en dingetjes op de kop gezet maar vond niks passend. Uiteindelijk keerde ik een doosje met bijzondere onderdelen om en daar zat een busje in met een geboord gaatje en schroefdraad om het stangetje dat door het gaatje kon te fixeren. Het moest wel het gezochte onderdeel zijn. Het past in ieder geval wonderwel en daarmee is de bediening van de kachel gereed!

Lancia Montecarlo Kachelunit gemonteerd

Ik vervolgde met het handschoenenkastje. Voor het formaat auto is het een handschoenenkast trouwens. Ik zocht passende boutjes en ringetjes en worstelde met de positie van het kastje. Hij hangt nu handvast onder het dashboard. Ik moet nog een blik werpen op het elektrisch schema om te zien welke stroomdraad ik op het lampje moet aansluiten. Ik heb keuze uit 3 namelijk…

De achterremmen heb ik tenslotte nog grotendeels uit elkaar gehaald. De zuigers zitten muurvast in hun behuizing. Die staan nu te weken in de WD 40. Als ik ze gereviseerd heb kan ik het remsysteem definitief aansluiten.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!