Zetels

De avond begon met het vastzetten van het tapijt op de dorpels. Dan verschuift het niet meer en ziet het er ook meteen een stuk strakker uit. Per zijde gingen er 5 parkertjes in met speciale ringetjes die zich vastgrijpen in het tapijt. Bij de voeten van de passagier plaatste ik nog een stuk voorgevormd piepschuim zodat deze zich goed schrap kan zetten straks. Dat zal nog wel eens nodig zijn vrees ik. Ook leidde ik het tapijt langs de A-stijl omhoog tot aan het dashboard. Dat zit nu ook strak in de auto. Omdat ik graag verder wilde met de achterplaat en hoedenplank moest ik eerst de stroomvoorziening van het leeslampje, dat tussen de beide stoelen geplaatst is op de middenconsole, voor elkaar maken. Dat was eigenlijk zo gepiept. Er moesten wat kabelschoentjes aan en de massakabel ontbrak. De achterplaat heeft zijflappen die aan één zijde deels losgekomen was. Dat moest ik plakken en strak trekken. Het monteren van de achterplaat zorgde voor wat gevloek. De plaat moet in model gebracht worden en zit nergens vast, tenminste, ik kan niks ontdekken waarmee hij vastgezet moet worden. Ik moest de gordels erdoorheen geleiden en de ontgrendeling van de motorklep plaatsen. Uiteindelijk zat hij er naar tevredenheid in.

Over naar de gaten die ik nog in het tapijt moest maken voor de onderste bevestiging van de gordels in de dorpels. Het was even zoeken naar de plek waar ik een gat moest maken, de boutjes gingen er moeiteloos in. Hiermee kon er een vinkje achter de gordels. Tijd om het leeslampje te plaatsen. Die was nog nooit gemonteerd geweest op deze middenconsole, de bevestigingsgaatjes moest ik nog boren. Een simpel klusje tussendoor. Nu volgden namelijk de zetels! Wat een heerlijk vooruitzicht om die te kunnen plaatsen. Ik moest nog even door dus. Na wat onhandig gefrummel kwam ik er achter dat ik de zitting het beste uit het frame kon nemen. Met de stoel in de achterste stand, ik denk niet dat de stoelen in een andere stand versteld gaan worden, kun je dan namelijk door een gat in de constructie gelijk de achterste twee boutjes van de 4 monteren. De voorste twee zijn dan ook makkelijk bereikbaar. Het resultaat is indrukwekkend:

Lancia Montecarlo stoelen gemonteerd

Natuurlijk ben ik meteen gaan proefzitten… wat een fijne cockpit wordt dit. De stoelen zitten lekker en de ruimte is net voldoende. Het houdt niet over met mijn 1,97m maar het gaat. De gordels lopen trouwens mooi soepel.

De volgende klus in het interieur is de middenconsole met de instrumenten. Ik had de keuze; of een originele radio of een extra set metertjes met Volt, olietemperatuur en vacuüm druk. Het vacuüm metertje is afwijkend. Maar aangezien ik een vacuüm pomp ga plaatsen om de rembekrachtiger van onderdruk te voorzien is het wat mij betreft een duidelijke zaak; ik heb dat metertje nodig. De auto krijgt vooralsnog geen radio. Misschien dat ik er ooit iets met bluetooth in zet, dat heeft alleen geen prioriteit. In mijn 8.32SW heb ik ook eigenlijk nooit de radio aan… Het kan zijn dat ik het interieur nu even laat voor wat het is. Ik moet de achterremmen reviseren en plaatsen waarna ik het remsysteem kan afmaken. Voor 18 april moet de auto namelijk kunnen rollen. De remmen moeten dan ook af zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error

Vind je het een leuke blog? Share, like of subscribe!