De lastigste klus is de vierde motorsteun. In mijn hoofd had ik hem al een aantal keer in verschillende varianten in elkaar gezet. Het werd nu echter tijd om het voor het echie te doen.
Onder de auto begon ik met het opmeten van de te overbruggen ruimte tussen het oliefilterhuis en het subframe. Ook checkte ik of er nog voldoende ruimte was om de motorsteun meer naar links of naar rechts te kunnen verplaatsen. Met de ruwe maten in mijn hoofd verlegde ik mijn aandacht naar het oorspronkelijke oliefilterhuis. De motorsteun bevestiging die daar aan zat bleek een mooi referentiepunt omdat deze exact horizontaal was. Zo kon ik de hoek waarin deze opbouw moet zitten makkelijk opmeten. Ik had besloten een stalen plaat tussen het nieuwe oliefilterhuis en het blok te maken waaraan ik dan de motorsteun vast zou kunnen lassen. Bijkomende uitdaging was de steun van de dynamo die wilde ik ook graag op die plek maken zodat de dynamo op zijn oorspronkelijke plek terug kan. Mijn inspirators hadden dat niet gedaan, bij hen verhuisde de dynamo naar de achterkant van de motor.
De voornaamste uitdaging was om de stalen plaat zo te maken dat de motorsteun precies op dezelfde plek uit zou komen als de achterkant van de bevestigingssteun van de dynamo. Ik hou dan nog voldoende ruimte over om de motorsteun op het subframe kwijt te kunnen. Hiervoor had ik dezelfde steun bedacht als die ik al bij de versnellingsbak had gebruikt. Met passen en meten en vertrouwend op mijn timmermansoog ontstond de achterplaat en de hoek waarin de steun vastgemaakt zou moeten worden. De tijd vloog werkelijk voorbij. Aan het einde van mijn klus bleek ik er drie uur mee bezig te zijn geweest. De steun is echter klaar:
Ik heb wat speling gelaten op de ruimte tussen de motorsteun en de balk zodat ik met vulringen de exacte hoogte straks kan instellen. Ik moet alleen nog het gat boren door de kokerbalk en de steun laten poedercoaten. Dat gat kan ik boren als ik het geheel monteer voor test. De positie van de dynamo moet ik ook nog door de balk boren. Daar had ik nu geen tijd meer voor, dat is een heel precies klusje namelijk. Ik heb de steun nu alleen op het oog tegen het blok aangehouden om te zien of de hoek klopt en of ik niet iets tegenkom dat in de weg zou kunnen zitten. De steun bleek gelukkig zonder problemen te passen. Voorlopig zet ik met potlood een vinkje achter deze klus.